وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اقدامات انجام‌شده با سرمایه یک میلیون تومان می‌شود فعالیت تولیدی ایجاد کرد.
کد خبر: ۱۰۲۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 03 January 2022

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الله عبدالملکی در نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت‌محور کم‌سرمایه که در محل مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور واقع در کرج برگزار شد، اظهار کرد: مسئله جدی که در ارتباط با ایجاد اشتغال مطرح است اینکه لزوماً برای اشتغال به سرمایه زیادی نیاز نیست، بلکه با مهارت بالا و سرمایه کم هم می‌توان اشتغال ایجاد کرد.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه که از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد، حدود ۱۲۰ شغل از میان ۴۳۰ شغل شناسایی شده به نمایش گذاشته شد که با سرمایه یک تا ۱۰ میلیون تومان قابل اجرا است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مشاغل یاد شده مشاغل کم‌سرمایه‌بر و مهارت‌محور هستند، تصریح کرد: اگر حوزه مهارت‌محوری را توسعه دهیم و مهارت‌آموزی را ترویج دهیم، می‌توانیم مشاغل زیادی با سرمایه کم ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم سازمان آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای اتفاقات خوبی رقم زده و یکی از کارهایی که انقلاب محسوب می‌شود، این است که دوره صدور مجوز آموزشگاه‌های مهارتی آزاد از هشت ماه به سه روز کاهش پیدا کرده است و اگر همکاران نتوانند رسیدگی کنند سامانه سه ماهه مجوزها را صادر می‌کند.

عبدالملکی با بیان اینکه تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ آموزشگاه مجوز گرفتند، گفت: بر این اساس با سرمایه یک میلیون تومان می‌شود فعالیت تولیدی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه مشاغل نوین هم رو به رشد و پیشرفت هستند، اظهار کرد: بر این اساس آینده کشور ما از لحاظ ایجاد اشتغال برای جوانان از جمله مشاغل خانگی و کم سرمایه مطلوب است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در بخش صنعت در وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت‌های خوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و راه‌اندازی کارخانه‌های نیمه تعطیل، تعطیل و نیمه ساخت شروع شده است.

وی در زمینه فراهم کردن تسهیلات برای کارآفرینان جدید، تصریح کرد: یکسری تسهیلات تکمیلی در سال ۱۴۰۰ در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ پیش‌بینی شده است که در حال اجرا است و از طریق بانک مرکزی درخواست دادیم که این امر تسهیل شود.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: مبالغ این وام‌ها متفاوت است و شامل وام‌های خرد تا چند صد میلیونی است و قانون بودجه این امر را مصوب کرده است.

می‌خواهیم از ظرفیت مشاغل کم‌سرمایه مهارت‌محور استفاده کنیم

وی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان به منظور اشتغال و کسب کارهای اشتغال محور در نظر گرفته شده است، گفت: از این رو بعد از تصویب قانون بودجه آئین‌نامه مورد یاد شده به تصویب دولت خواهد رسید و از فروردین سال آتی اجرایی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: نمی‌توان پیش‌بینی کرد برای چند نفر اشتغال ایجاد شده است، چراکه مربیان و کارآفرینان با سرمایه بسیار کم تا ۷ هزار شغل ایجاد کردند و این ظرفیت بسیار بالا را در این حوزه نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در حوزه مشاغل خانگی و خرد دنیا به این سمت رفته بار اشتغال را از این طریق مرتفع کند اما متأسفانه ما بیشتر به مشاغل صنعتی سرمایه‌بر تأکید داریم.

عبدالملکی متذکر شد: در دوره جدید می‌خواهیم از ظرفیت مشاغل کم‌سرمایه مهارت‌محور استفاده کنیم، امید است مقدار قابل توجه بار اشتغال کشور حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار