خواهر شهیدان محمدحسین و داود فهمیده با اشاره به ویژگی های والای شخصیتی سردار حاج قاسم سلیمانی گفت : باید سبک زندگی این شهید والامقام به آینده سازان آموزش داد تا تفکر جهادی و انقلابی در جامعه رشد کند.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 01 January 2022

به گزارش «تابناک البرز» فرشته فهمیده گفت: هدف از ضرورت معرفی سبک زندگی شهید سردارقاسم سلیمانی در جامعه از جمله دانش آموزان را در راستای خوب زیستن ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه اثرگذاری سردار سلیمانی در کشور و حتی در جامعه جهانی بر کسی پوشیده نیست،افزود: برای معرفی هر چه بهتر سردار سلیمانی به جامعه و به ویژه نسل نوجوان و جوان باید یک کار عمیق و ماندگار صورت گیرد که این مهم نیاز به طرا حی متون دارد تا در جریان فرآیند آموزشی کشور از جمله مدارس قرار گیرد.

وی بیان داشت: مکتب شهید سلیمانی باید تدوین، آموزش و تبدیل به متن درسی شود بویژه در مدارس گردد تا این مکتب مهم در بین دانش آموزان نهادینه و سپس به خانواده ها انتقال یابد.

فهمیده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی راه و رسم زندگی این شهید والامقام را در سه عنوان « مکتب، مدرسه و راه روشن » مطرح کردند، یادآورشد: سرباز وطن از ویژگی های ممتاز و شخصیتی جامع برخوردار بود.

وی تصریح کرد: شخصیت او منظومه‌ای منسجم و همگون از اجزای رشد یافته،به کمال رسیده‌ و متنوع است.

وی با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی یک استراتژیست نظامی در مقیاس جهانی بود،اضافه کرد: روحیه سلحشوری درکنار روحیه شهادت طلبی، او را به انسانی شجاع تبدیل کرده بود.

فهمیده ادامه داد: اخلاص در عمل، ارادت و تمسک به اهل بیت(ع)، ولایت مداری،تعبد و معنویت،سخت کوشی، سرعت عمل، برخورداری از هندسه فکری منظم، ذهن هوشیار و پویا، بیان تأثیرگذار، نظم و انضباط و دقت در امور، علاقه وافر به مطالعه و پژوهش از جمله ویژگی های دیگر سردار دلهاست.

وی از اعتدال، سنجیدگی و تدبیر در امور، روحیه انقلابی، صفا و سادگی، تواضع و فروتنی، ارتباط عمیق با اقشار مختلف مردم و خانواده، آرامش،خوش‌خویی، درک عمیق از ماهیت دنیا و حقیقت آخرت، توجه به اصل کمال طلبی، فراجناحی، فراقومیتی و فرامرزی بودن به عنوان دیگر ویژگی های سرباز وطن یاد کرد که می توان درآموزش سبک زندگی مورد توجه قرار گیرد.

فهمیده اظهارداشت: شهید قاسم سلیمانی جهان سیاست را خوب می‌­شناخت و نه تنها یک فرمانده تراز اول نظامی بود، بلکه به عنوان یک دیپلمات برجسته در حل و فصل منازعات منطقه ‌ای و ایجاد همگرایی در جهت مبارزه با داعش و ایجاد آرامش در منطقه مطرح است.

وی  تاکید کرد: بررسی ویژگی‌های شخصیتی و نقش برجسته سردار سلیمانی در مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و نظامی این فرمانده بزرگ را صاحب سبک تمدنی نوینی کرده که نماد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ خبری در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفت که نه تنها  ایران بلکه میلیون ها نفر در سراسر جهان به ویژه کشورهای منطقه را شوک زده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار