کد خبر: ۱۰۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱ 27 September 2015
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه زمین‌های بایر اشتهارد به بخش صنعت اختصاص یابد، گفت:‌ تبدیل این بیابان‌هایی که گردو خاک ایجاد می‌کند به صنعت توجیهی منطقی دارد.

رامین ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه در بحث سرمایه‌گذاران خارجی مشکلات زیربنایی زیادی در استان وجود دارد، اظهار داشت: همان‌گونه که موضوع ایجاد اشتغال، توسعه و ترقی کشورها در تولید ملی و قطع وابستگی به نفت از اهمیت بالایی برخوردار است، به همان نسبت نیز ایجاد صنایع نو و تولیدات جدید در کشور حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه این امر در استان البرز با توجه به مهاجرپذیری و جمعیت بالای آن بسیار مهم است، افزود: در صورتی که جلوی مهاجرت گرفته شود می‌توانیم از توسعه صنعت و به دنبال آن ایجاد اشتغال جلوگیری کنیم اما این امر امکان‌پذیر نیست و به همین سبب باید اقدامات لازم را برای اشتغالزایی فراهم کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصریح کرد: در غیر این صورت باتوجه به افزایش بزهکاری ناشی از بیکاری در جامعه مجبور به توسعه زندان‌هابه جای صنایع هستیم.

وی در مورد آسیب‌های زیست محیطی ناشی از شهرک‌های صنعتی، بیان کرد: کنترل محیط زیست و آلاینده‌ها به عهده سازمان حفاظت محیط زیست است و اگر شرکتی تقاضای جواز و تولید می‌دهد باید به جای پاک کردن صورت مسئله، شرایط زیست محیطی لازم را برای آنان تعریف کنیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی این است که نمی‌خواهیم خود را در زحمت بیندازیم، گفت: به عنوان مثال اشتهارد که با مشکل وجود ریزگردها مواجه است یا باید سطح پوشش منطقه به وسیله گیاهان افزایش یابد یا به وسیله ساخت و ساز آباد شود.

وی با اشاره به اینکه تبدیل این بیابان‌هایی که گردو خاک ایجاد می‌کند به صنعت توجیهی منطقی دارد، خاطرنشان کرد: زمین‌های بایر در اشتهارد بهتر است به بخش صنعتی تبدیل شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تاکید بر اینکه به طور مسلم برای ایجاد صنعت نیز به آب احتیاج است، اظهار داشت: در حال حاضر سهم آب صنعت 1.8 درصد است اما برای توسعه ناچاریم سهم آب صنعت را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه هدر رفت آب در حوزه صنعت نسبت به سایر حوزه‌ها بسیار کمتر است، گفت: تصفیه فاضلاب‌ها و استفاده درست از آب می‌تواند سبب توسعه صنعت شود و علاوه بر اشتغال مولد، در اطراف واحد صنعتی فضای سبز نیز ایجاد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار