رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج از رفع تصرف ۲ هزار مترمربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت‌شده البرز جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ 30 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» حمید راحتی در حاشیه بازدید از منطقه حفاظت‌شده البرز جنوبی با اشاره به اهمیت حفظ اراضی ملی اظهار کرد: محیط زیست استان البرز با همکاری و تعامل با ارگان‌های ذیربط بیش از پیش گشت و کنترل و نظارت‌های خود را افزایش داده است.

وی با تأکید بر لزوم جلوگیری جدی از تغییر کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده بیان کرد: انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها، سازمان‌ها و دهیاران و جوامع محلی نیز همکاری لازم با دستگاه‌های متولی به ویژه محیط زیست و منابع طبیعی در این امر خطیر داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کرج تصریح کرد: یکی از اهداف مهم افزایش اقدامات نظارتی، توقف فعالیت‌های غیر مجاز و پیگیری قانونی در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی پیامدهای ناشی از تغییر کاربری اراضیُ و افزایش میزان تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی که می‌توانند گامی مؤثر در جلوگیری و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز باشد خاطرنشان کرد: نیروهای حفاظت از محیط زیست بازوهای اهرمی اجرایی در این امر مهم هستند از این رو باید توجه بسیاری بر تجهیز و تقویت نیروی انسانی و امکانات یگان‌ها شود.

راحتی در پایان خاطرنشان کرد: در اجرای این برنامه میزان ۲ هزار مترمربع دیگر از اراضی ملی و حفاظت شده البرز جنوبی در محدوده وینه که در تصرف زمین‌خوران قرار گرفته بود توسط مأمورین یگان حفاظت منطقه با همکاری مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی در قالب تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری جنگل‌ها و مراتع از دست متصرفین آزادسازی و به بیت‌المال برگردانده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار