معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در حال حاضر پنج مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در البرز فعال است.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲ 30 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» دکتر شهاب مستوفی با اشاره به اینکه ۱۰ آذر به عنوان روز جهانی ایدز نامگذاری شده، اظهار کرد: "اجازه نمی‌دهیم کرونا برنامه مراقبت اچ آی وی را تحت تاثیر قرار دهد"و "پایان ایدز با پوشش همگانی خدمات پیشگیری، تشخیص، مراقبت و درمان"، شعارهای امسال روز جهانی ایدز هستند.

وی با اشاره به راه اندازی کارزار اطلاع رسانی و دسترسی به تست تشخیصی اچ آی وی گفت: از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر، همزمان با سراسر کشور، کارزار " من هم آزمایش اچ آی وی می‌دهم" اجرایی شده است.

وی با اشاره به اهداف راه اندازی این کارزار توضیح داد: یکی از اهداف این کارزار، بیماریابی در جمعیت‌های کلیدی از جمله مراجعین به مراکز درمان اعتیاد، کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز گذری، پاتوق‌ها، گرم خانه‌ها و ... است.

وی توضیح داد: هدف دیگر از برگزاری این کارزار دسترسی عموم مردم  به آموزش و تست تشخیص اچ آی وی به صورت نمادین، محرمانه و رایگان، در جهت کاهش استیگما (انگ اجتماعی) نسبت به این بیماری است.

این مسئول تاکید کرد: هر کسی که تمایل  دارد می‌تواند به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت سراسر استان مراجعه و به صورت رایگان و محرمانه تحت آزمایش قرار گیرد.

دکتر مستوفی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون در مراکز فعال تشخیصی ۲۸۷۴ مورد و از طریق پایگاه‌های موقت و تیم های سیار هم ۳۴۱ مورد تست اچ آی وی انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: فردی که تمایل دارد برای انجام تست تشخیص HIV به سایر مراکز مشاوره بیماری‌های استان البرز مراجعه کند می‌تواند بدون ارائه هیچگونه کارت شناسایی به آدرس های زیر مراجعه  کند.

وی  با اشاره به تعداد این مراکز گفت: در حال حاضر پنج مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در البرز فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار