مدیرکل استاندارد البرز از اجرای طرح ویژه نظارت بر تولید کنندگان تیرچه و بلوک ساختمانی غیر استاندارد در سطح استان خبر داد و اعلام کرد که متخلفان برای اعمال قانون به مراجع قضایی احضار می شوند.
کد خبر: ۱۰۱۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 30 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» امیر حسین محتشم با اشاره به نشست مشترک اخیر کارشناسان اداره کل استاندارد و نظام مهندسی استان البرز گفت: در این نشست ضرورت اجرای دقیق ضوابط قانونی و دقت عمل مهندسان ناظر به ویژه در خصوص نظارت بر مصالح ساختمانی مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

وی از شهروندان البرزی درخواست کرد ، در صورت مشاهده و آگاهی از مکان واحد های زیر زمینی تولید مصالح ساختمانی غیر استاندارد، مراتب را به اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند تا متخلفین  شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

محتشم  از شناسایی و معرفی یکی از واحد های غیر مجاز تولید تیرچه نامرغوب به مراجع قضایی خبر داد و گفت: دادگاه برای این متخلف حکم شش ماه حبس تعزیری و ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی صادر کرد.

وی خطاب به انبوه سازان و دیگر عوامل دست اندر کار ساخت و ساز ها تصریح کرد: تیرچه و خرپای تیرچه مشمول استاندارد اجباری است ، لذا استفاده  انواع نامرغوب این نوع مصالح ساختمانی خودداری کنند.

مدیر کل استاندارد البرز گفت:  رعایت الزامات استاندارد ملی در استحکام بنا به ویژه در مقابل حوادث غیر مترقبه و طبیعی بسیار موثر است.

کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط ، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

طبق قانون تولید ، توزیع و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پایین تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار