مدیرکل بهزیستی استان البرز از شناسایی یک هزار و ۴۴۵ معلول در روستاهای این استان در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ 29 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» اسدالله حیدری به مناسبت آغاز هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت گفت: ایجاد اشتغال پایدار از قبیل زنبور داری، قالی باقی و صنایع دستی از جمله خدمات ارایه شده به این معلولان است.

وی ادامه داد: معاونت توانبخشی بهزیستی استان البرز خدمات خود را در دفترهای تخصصی مراقبتی ، مراکز شبانه روزی ، روزانه و امور توانپزشکی، توانمندسازی امور معلولان ، دفاتر شورای ساماندهی سالمندان و مناسب سازی ارایه می دهد.

حیدری یادآورشد: دفتر مراقبتی مراکز شبانه روزی نظارت بر ۵۴ مرکز شبانه روزی سالمندان ، اعصاب و روان ، ذهنی ، جسمی و حرکتی را برعهده دارد که اکنون سه هزار و ۲۰۰ نفر در این مراکز به طور شبانه روزی نگهداری و از این تعداد ۷۲۰ نفر فاقد سرپرست و یا مجهول الهویه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان داشت: این دفتر همچنین در زمینه ارایه خدمات و مراقبت در منزل فعالیت می کند و به ۱۶ هزار و ۸۲۴ مددجو در سطح استان البرز کمک هزینه مستمر پرداختی دارد.

وی گفت: اکنون  ۲۸ مرکز خدمات  توانبخشی روزانه در البرز دارند که در مجموع یک هزار و ۸۹۹  معلول ذهنی، جسمی، حرکتی ، کم شنوا ، اختلال بلع ، دهان و چند معلولیتی در ا ین مراکز از خدمات آموزشی و توانبخشی بهره مند هستند.

حیدری افزود: همچنین امسال اعتبارات تجهیزات توانبخشی هشت میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال و اعتبار کمک هزینه ارتز و پروتز یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال بوده که تاکنون ۲ هزار و ۲۹۰ وسیله کمک توانبخشی از قبیل ویلچر،سمعک و تشک خریداری شده است.

هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت از هشت  الی ۱۴ آذرماه با شعار پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت آغاز شده است.

بهزیستی البرز ۵۰ هزار معلول  را زیر چتر حمایتی خود دارد.

تجلیل از معلولان کارمند، معلولان مدال آور، تردد رایگان معلولان با حمل و نقل عمومی ، رایگان شدن ورودی پارک ایران کوچک، گلها ، چمران با کارت معلولیت ، رایگان شدن سینماهای شهری و پردیس، اکومال، کاخ سلیمانیه و تقدیر از خانواده های دارای ۲ معلول و بیشتر  از جمله برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت هفته معلولان در البرز است.

 هشتم تا ۱۴ آذرماه  هفته معلولان نامگذاری شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار