فرصت سوزی در البرز؛
برزو کلانتری در سرمقاله نشریه نقش البرز نوشت: وقتی وضعیت گذشته و امروز استان البرز را مرور می‌کنم و به افتخارات زیاد شهری کوچک با مردمانی باصفا و صمیمی که از شروع انقلاب اسلامی و دلاور مردی های فرزندان آن در نبردهای کردستان و دفاع مقدس که به اندازه سه استان بزرگ کشور بوده و با تمام وجود از خود رشادت نشان دادند و در این راه 5هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم وطن نمودند، می‌نگرم از خود می‌پرسم چرا با اینهمه جانفشانی و ایثار البرز هیچ فرصت مدیریتی برای فرزندانش قائل نیست!
کد خبر: ۱۰۱۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹ 28 November 2021

با اختلافات کودکانه و نداشتن بزرگ‌ تری دلسوز

به گزارش «تابناک البرز» بارها از دلسوزان این سرزمین این نکته را شنیده‌ام که ای‌کاش کرج هیچ وقت استان نمی‌شد! در واقع به باور کارشناسان دلیل تلاش برای تولد این استان بهره‌مند شدن از ظرفیت‌ها و منابع سرشار نیروی انسانی بومی برای آبادانی و سازندگی آن بود که متاسفانه رویا و سرابی بیش نبود!
اختلافات کودکانه و نداشتن یک بزرگ‌ تر دلسوز باعث فرصت‌سوزی برای این دیار شده و از زمان تأسیس البرز این استان در دورباطل گرفتار شده است! تا جایی که شوربختانه امروز کار به‌جایی رسیده که صحبت از بی‌هویتی البرز می‌شود!!
استانی که از نظر هویتی غنی‌ترین سرزمین کشور در گذشته و حال است، آیا تقدیم هزاران شهید به وطن هویت‌بخشی نیست؟!! کم سن‌ترین و کهنسال‌ترین شهید کشور از آن دلاور‌مردان البرز است، سرداران شهید یدالله کلهر، مهدی شرع‌پسند، سلمان ایزدیار، مسعود شجاعی، کریم آخوندی، قاسم میرزایی و خیل عظیم شهیدان سرافراز هویت‌کتمان ناشدنی البرز هستند، اما البرز به دلیل نداشتن بزرگانی دلسوز که بتوانند اختلافات را از میان بردارند و‌ با به کارگیری فرزندان نخبه این استان در ایجاد اتحاد و برادری قدم بردارند در رنج است.
این استان امروز بیشترین نا کارآمدی را در بی‌مدیریت و استفاده نکردن از ظرفیت نیروهای نخبه و مدیران توانمند خود مشاهده می‌کند؛ چرا که رفع مشکلات استان با شناخت و آگاهی توسط مدیران آشنا به مشکلات استان میسر است.
البرز از زمان تاسیس، در اختصاص بودجه آخرین بوده است، سرانه‌های درمانی حتی از فقیرترین استان‌های کشور نیز ناچیزتر است، بیکاری و ورشکستگی صنایع استان، حاشیه‌نشینی، و جود چهار زندان بزرگ که از تمام کشور زندانی در خود جای داده و اسکان خانواده زندانیان در حاشیه شهر خود حدیث مفصلی است که این سرزمین مظلوم با آن دست به گریبان است.
از مشکلات سهم‌آبه سدهای استان و انتقال تونلی آب رود زیبای کرج و خطر نابودی اکوسیستمی که نتیجه هزاران سال از جریان رود کرج بوده و از میان رفتن آب‌های زیرزمینی و نشست وحشتناک زمین در گوشه‌گوشه این استان و هجوم ریزگردها به شهر‌های استان که در یادداشت‌های متعددی به آنها پرداخته شده است و هیچ مدیری برای آن گوش شنوایی نداشته، همه بماند.!!! از طرفی آنچه البرز را در تخصیص بودجه و سرانه‌های مورد نیاز آن عقب نگه داشته، نگاه سرزمینی مدیران کشوری به‌جای نگاه تراکم جمعیتی البرز است که جای بسی تاسف دارد، امیدوارم استاندار جدید البرز به مدیران بومی فرصت دهد تا در پیشبرد و سازندگی استان تلاش کنند، در غیر اینصورت با گسیل نیروها از خارج از استان نه تنها مشکلات برطرف نمی‌شود، بلکه خاطرات تلخ گذشته و دور باطل در استان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار