امام جمعه چهارباغ با تشریح فعالیت‌های ۱۰ ساله نهاد امامت جمعه در این شهرستان گفت: ما برای رفع مشکلات مردم به تنها به شعار و حرف بسنده نمی‌کنیم و وارد عمل می‌شویم.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ 24 November 2021

تاکید بر حل مشکلات مردم شعار نیست/ عملگرایی را سرلوحه کار قرار دهیم

به گزارش «تابناک البرز» حجت‌الاسلام قادر محمدی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده نهاد امامت جمعه در این شهرستان، گفت: نهاد امامت جمعه شهرستان چهارباغ در این ۱۰ سال در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و عمرانی کارهای بسیاری انجام داده است.

وی، ساخت مصلی نمازجمعه را یکی از اقدامات  عنوان کرد و گفت: این مصلی تنها برای اقامه نماز جمعه ساخته نشده؛ بلکه محلی برای برگزاری اجتماعات مذهبی، سیاسی، پایگاهی برای تزریق واکسن کرونا، برگزاری انتخابات اصناف، مدیریت بحران و محل آموزش قرآن و مداحی است. یعنی هر آنچه مورد نیاز یک جامعه است در محل مصلی انجام می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: ساخت بیش از ۲۰ خانه‌ عالم در مناطق محروم روستایی و حاشیه‌نشین از دیگر فعالیت‌های این نهاد است که نتیجه آن استقرار ائمه جماعات در این خانه‌ها و اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و قرآنی از جمله طرح هجرت است.

امام جمعه چهارباغ، پیگیری ساخت، تجهیز و بازسازی ۱۰ مسجد و حسینیه، پیگیری و ساخت پنج کتابخانه در حوزه روستایی و شهری به‌ویژه در مناطق محروم را از دیگر اقدامات صورت گرفته در چهارباغ برشمرد و گفت: تا سال ۹۵ حتی یک کتابخانه در این منطقه نبود، اما با پیگیری نهاد امامت جمعه؛ درحال حاضر چهار کتابخانه در این شهرستان فعال است و پنجمین کتابخانه هم به زودی افتتاح می‌شود.

محمدی، پیگیری ساخت فرهنگسرا را از دیگر اقدامات صورت گرفته دانست و یادآور شد: ساخت این فرهنگسرا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما یکی از مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد، مشکل آب شرب است؛ این موضوع بسیار مهم و حیاتی است؛ از این رو با پیگیری نهاد امامت جمعه دو مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در منطقه بنا شده است.

وی، پیگیری و ساخت درمانگاه و داروخانه شبانه‌روزی از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد و گفت: تا چند سال قبل در این منطقه تنها یک درمانگاه شبانه‌روزی وجود داشت؛ ولی امروز در منطقه ملک‌آباد، مهدی‌آباد و جاده سهیلیه درمانگاه شبانه‌روزی تأسیس شده و به مردم خدمات لازم را ارائه می ‌دهد.

امام جمعه چهارباغ، پیگیری ساخت مراکز بهداشتی در روستاها، پیگیری ساخت استخر در منطقه محروم مهدی‌آباد، پیگیری ساخت اماکن ورزشی، چمن‌های مصنوعی و سوله‌های ورزشی را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: در این ۱۰ سال میزان فضای ورزشی این منطقه بسیار بیشتر شده است.

وی در ادامه به ساخت بیش از ۱۱۰ واحد مسکونی برای نیازمندان با کمک خیرین اشاره و بیان کرد: علاوه بر این از زمانی که مقام معظم رهبری به کمک مؤمنانه دستور دادند، مرکز نیکوکاری تشکیل دادیم و این مرکز از سال گذشته تاکنون از طریق خیرین و نهادهای انقلابی بیش از ۲۰ میلیارد تومان کمک در زمینه‌های مختلف، بسته‌های معیشتی، درمانی داشته است؛ یعنی نهاد امامت جمعه کار کمیته امداد را انجام داده و بیش از ۹ مرکز نیکوکاری در این منطقه تأسیس کرده است.

وی همچنین، پیگیری احداث بوستان‌ها در حوزه‌های شهری و روستایی را از دغدغه‌های مهم خود در این منطقه محروم دانست و تاکید کرد: در بدو ورود در سال ۸۹ به غیر از بخشداری و شهرداری هیچ ارگانی در چهارباغ مستقر نبود، اما با پیگیری نهاد امامت جمعه؛ دادگستری، دادستانی، کمیته امداد، بهزیستی، سازمان تبلیغات و مرکز رسیدگی به امور مساجد و شورای هماهنگی تبلیغات، و شورای هیئات مذهبی و ستاد بازسازی عتبات عالیات، پلیس راهور، کارگزاری تأمین اجتماعی و دفاتر پیشخوان دولت، دفتر نماینده و اتاق اصناف و امثال این‌ها مستقر شد و در ۱۶ آذر سال ۱۳۹۹ نیز با مصوبه دولت این منطقه به شهرستان ارتقا پیدا کرد و درحال حاضر فرمانداری و ۲۵ اداره فرهنگی، عمرانی و خدماتی در چهارباغ مستقر هستند که همه این کارها نتیجه تلاش شبانه‌روزی نهاد امامت جمعه است.

محمدی برگزاری نمازهای جماعت در مساجد را از دیگر این اقدامات فرهنگی در این شهرستان دانست و ادامه داد: نماز جمعه تا ۱۰ سال پیش تنها در سه مسجد دایر بود، اما در حال حاضر در اکثر مساجد شهری و روستایی، نماز جماعت در مساجد دایر است، ائمه جماعات را گزینش و جذب کرده‌ایم، اعزام مبلغ محرم، صفر و مناسبت‌ها را انجام داده‌ایم؛ برگزاری چند یادواره شهدا در سال، دیدار با خانواده معظم شهدا، پیگیری و برگزاری مراسم دفن دو شهید گمنام و پیگیری و اجرای خط انتقال فاضلاب مهدی آباد همه طی این سالها اجرایی شده است.

وی پیگیری و ساخت ایستگاه آتش‌نشانی، پیگیری و ساخت کلانتری در شهرک ابریشم و ملک‌آباد را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و تصریح کرد: این منطقه با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دو کلانتری بیشتر نداشت اما امروز تعداد کلانتری‌ها بیشتر شده و به برکت شهرستان‌شدن فرماندهی انتظامی در چهارباغ مستقر شده است که البته فرماندهی انتظامی برای استقرار جایی نداشت و نهاد امامت جمعه وارد میدان شد و به واسطه کمک خیرین مکانی تهیه شده و تجهیزات و امکانات لازم فراهم و در اختیار فرماندهی انتظامی قرار داده شد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی از کارهایی که نهاد امامت جمعه در این منطقه انجام داده، پیگیری فعالیت برخی مراکز تولیدی تعطیل شده است؛ خاطرنشان کرد: برخی از این مراکز تولیدی با یک مساعدت توسعه پیدا می‌کنند و در حال حاضر به واسطه معرفی نهاد امامت جمعه و هماهنگی با مراکز تولیدی، برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد کردیم.

وی افزود: برگزاری محافل انس با قرآن و ساخت مدرسه از دیگر اقداماتی است که به واسطه پیگیری‌های نهاد امامت جمعه و با همکاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز و نهادهای دیگر حتی نهادهای بین‌المللی فعال شده است، همچنین از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان چندین میلیارد اعتبار گرفته شده و در حال ساخت مدرسه هستیم. علاوه بر این‌ها به واسطه پیگیری نهاد امامت جمعه مرکز اورژانس در چهارباغ- جاده سهیلیه، در مرکز شهرستان، مستقر شده است؛ برگزاری چهار دوره مسابقه بزرگ کتابخوانی در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی؛ استقرار اداره ورزش و جوانان، تشکیل هیأت‌های ورزشی؛ تجلیل از ورزشکاران و برگزاری چندین مسابقه بین‌المللی ورزشی از دیگر اقدامات است.

محمدی به برخورد با زمین‌خواران اشاره کرد و گفت: نهاد امامت جمعه در برخورد با زمین‌خواری به شکل منطقی از طریق قانون با زمین‌خوران مقابله می‌کند؛ زیرا ما حافظ اراضی بنیاد مستضعفان هستیم، حافظ اراضی کشاورزی هستیم؛ زمینی اینجا بود که حدود ۶۰ هکتار به ناحق و با نفوذ تغییر کاربری داده بودند، اما با ورود نهاد امامت جمعه به شکل منطقی جلوی کاربری آن گرفته شد.

وی، آموزش بیش از ۱۰۰ مداح، تشکیل شورای زکات که چندین بار در سطح استان به عنوان شورای نمونه استانی معرفی شده ؛ پیگیری ساخت حوزه علمیه که امسال مجوز آن صادر شد؛ پیگیری تأسیس مدرسه صدرا، حضور مستمر در مساجد، مدارس، هیئات و سایر اماکن مذهبی و فرهنگی از دیگر کارهای نهاد امامت جمعه در این منطقه است.

وی ادامه داد: همچنین حمایت از خانواده‌های زندانیان و خانواده‌های بد سرپرست، پیگیری و تأسیس ۲۴ کانون فرهنگی و هنری در مساجد سطح شهرستان از جمله برنامه‌های این نهاد است. علاوه بر این باتوجه به اینکه این منطقه مهد گل پامچال است، بالغ بر سی مرکز تولید گل و گلخانه با پیگیری نهاد امامت جمعه در این شهرستان ساخته شده است.

محمدی تصریح کرد: تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر، تجلیل از کارآفرینان جوان و نمونه در نماز جمعه؛ تجلیل از نخبگان دانشگاهی، برگزاری ده‌ها همایش پیاده‌روی خانوادگی، تشکیل خیرین مدرسه‌ساز، تشکیل خیرین امنیت‌ساز از دیگر اقدامات نهاد امامت جمعه است.

امام جمعه چهارباغ خاطرنشان کرد: نهاد امامت جمعه در کشور و در این شهرستان، محل خدمت به مردم است؛ ضمن اینکه پیگیر مسائل هستند، هر هفته مطالب و مسائل و مشکلات را مطرح می‌کنند، اما در کنار طرح مطالب پیگیر رفع مشکلات مردم هم هستند؛ فقط به گفتن بسنده نمی‌کنند. امروز خوشبختانه نهاد امامت جمعه پیگیر مشکلات جاده قزل حصار، جاده سهیلیه، مرکز پسماند حلقه دره، ساخت بیمارستان در منطقه، رفع مشکلات جوانان، مشکلات کارآفرینان است زیرا نهاد امامت جمعه در خدمت مردم است و به قدری که در توان دارد چیزی کم نمی‌گذارد. البته لازم است از همکاری مسئولان در این شهرستان نوبنیاد، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران و خیرین هم تشکر و قدردانی کنم که در این مدت همکاری بسیار خوبی با ما داشته و دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار