مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اعلام کرد که کیفیت هوای شهرستان های کرج و نظرآباد در وضعیت قرمز قرار دارد که بیانگر ناسالم بودن کیفیت هوا برای تمام گروه ها است.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ 23 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» فردین حکیمی گفت: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در ایستگاه های فرهنگسرا و متروی شهرستان های کرج و نظرآباد به ترتیب بر روی اعداد ۱۵۶، ۱۶۳ و ۱۵۴ قرار دارد.

وی افزود: همچنین این شاخص در شهرستان های اشتهارد و ساوجبلاغ به ترتیب بر روی اعداد ۱۱۲ و ۱۰۹ قرار گرفته که نشان دهنده ناسالم بودن کیفیت هوا برای گروه های حساس سلامت جامعه است.

حکیمی، جلوگیری از روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن، کاهش فعالیت های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز،  خودداری از خروج غیر ضروری از منزل و رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری دانست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین به وظایف نهادها و سازمان های ذیربط در شرایط ناسالم ۲۰۰-۱۵۱ بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: در اجرای این مصوبه بایستی پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی از تردد تمام وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر با توقف و اعمال قانون جلوگیری کند.

وی ادامه داد: همچنین شهرداری ها از انجام تمام فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود؛ مانند ساخت و سازهای شهری، پروژه های عمرانی شهرداری جلوگیری کنند.

حکیمی اضافه کرد: در شرایط اضطرار آلودگی هوا دستگاه های دیگری همچون مراکز بهداشت و درمان، اورژانس، دستگاه های اجرایی، سازمان حفاظت محیط زیست، صنعت و معدن و سازمان پخش فرآروده های نفتی و امثال آن  دارای وظایفی می باشند.

استان البرز دارای ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار