معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به حضور دانش آموزان از اول آذرماه جاری در مدارس گفت: با توجه به اینکه اصل بر حضور دانش آموزان در مدارس است ولی اجباری در کار نیست.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ 23 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» مهریار کرمی اظهار داشت: سیاست وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی حضوری مدارس، روش تدریجی است.

وی با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اخذ تعهد از اولیا برای حضور دانش آموزان در مدارس،خاطرنشان کرد: اخذ تعهد از اولیا وجاهت قانونی ندارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز  بیان داشت: در بازگشایی حضوری مدارس، روزها و ساعت‌های تشکیل کلاس‌های حضوری متغیر است و برنامه ریزی درباره این موضوع بر عهده مدیران مدارس گذاشته شده است.

کرمی تصریح کرد: رعایت فاصله اجتماعی حداقل ۱.۵ متری در کلاس ها، باز بودن کامل در و پنجره ها، استفاده از ماسک برای همه دانش آموزان و کارکنان مدرسه از الزامات بازگشایی حضوری مدارس است.

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان و معلمان خط قرمزآموزش و پرورش است،اضافه کرد: آمادگی کامل مدارس برای فراهم بودن زیرساخت‌های لازم بهداشتی، آموزشی و فضای موجود و  ترسیم فرآیند آموزشی و نحوه عملکرد مدرسه از جمله مواردی است که باید به آن  توجه کرد.

وی تشکیل کمیته بهداشت در مدارس البرز را ضروری دانست وعنوان کرد: در این کمیته وضعیت بهداشت روزانه مدارس طبق دستورالعمل های بهداشتی مورد پایش قرار می گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: مدیران دقت نظر داشته باشند که کسب مجوز بازگشایی برای مدارس امری الزامی بوده و همچنین داشتن مصوبه شورای مدرسه درخصوص اولویت بندی کلاس ها ،تعداد روزها، تعداد دانش‌آموزان حاضر در هر جلسه و هر کلاس و دروسی که به صورت حضوری و غیر حضوری درنظر گرفته شده اند از جمله مواردی هستند که انتظار می‌رود در دستور کار خود قرار دهند.

وی یادآورشد: نگرانی سیستم آموزشی از ترک تحصیل دانش آموزان و کاهش سن ترک تحصیل یکی از آسیب‌هایی است که احساس می‌شد و بر همین اساس تصمیم به گشایش مدارس شد.

کرمی تاکید کرد: چاقی محسوس بین دانش آموزان، بیماری‌های زمینه‌ای، سوءتغذیه، مشکلات تربیتی و اجتماعی دانش آموزان از موارد دیگری است که آموزش حضوری را در اولویت قرار می دهد.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار