مدیر بنیاد تعاون و حرفه ای و صنایع زندانیان استان البرز اعلام کرد که اکنون بیش از ۲ هزار مددجو در زندان های استان البرز در بخش تولید مشغول به کار هستند.
کد خبر: ۱۰۱۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳ 23 November 2021

به گزارش «تابناک البرز» محمدرضا رضابخش گفت: اکنون ۱۷ کارگاه در زندان های استان البرز در زمینه خیاطی، فلزکاری، صنایع دستی، دوزندگی ،چرم دوزی ، تولید ماسک، قالی بافی، تراشکاری ، تولید قطعات سری کاری، فیلتر هوا ، مونتاژ لامپ ، نجاری و صنایع خودروسازی فعال بوده  و مددجویان در این مکان ها جذب بازار کار شده اند.

وی با بیان اینکه آموزش محور مهمی  در ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده آنان است، اظهار داشت: برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، مرکز آموزشی فنی‌ و حرفه‌ای ثابت و کارگاه‌های اشتغال در زندان های البرز راه‌اندازی شده است.

رضابخش با اشاره به راه اندازی کارگاه جدید مونتاژ برای مددجویان گفت: در این کارگاه ۲۰۰ نفر از مددجویان مشغول به کار می شوند.

مدیر بنیاد تعاون و حرفه ای و صنایع زندانیان استان البرز گفت: ۲۸۰ نفر از زندانیان رأی باز استان نیز در فضای سبز شهری، کارخانه ها و مجتمع های تولیدی مشغول به کار هستند.

رضا بخش افزود: برای توانمند سازی مددجویان گام بر می داریم و ابتدا به زندانی آموزش می دهیم و بعد از یادگیری به آنها حقوق پرداخت می شود.

وی بیان داشت: ۲ فروشگاه لوازم خانگی و موادغذایی در زندان های استان البرز با قیمت مناسب  برای خرید خانواده های زندانیان و کارکنان راه اندازی شده است.

از مجموع چهار ندامتگاه  مستقر در البرز ۲ ندامتگاه مرکزی کرج  و شهید کچویی فردیس زیر نظر اداره کل زندان های البرز و ۲ زندان رجایی شهر و قزلحصار کرج زیر پوشش اداره کل زندان های استان تهران فعالیت دارند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار