رییس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ اعلام کرد که برای پیشگیری از کاهش جمعیت دام مولد، کشتار دام آبستن در کشتارگاه این شهرستان ممنوع شده است.
کد خبر: ۱۰۱۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ 21 November 2021

ممنوعیت کشتار دام آبستن در کشتارگاه ساوجبلاغ

به گزارش «تابناک البرز» فردین حسین زاده در خصوص اهمیت موضوع نگهداری دام های مولد و آبستن در چرخه اقتصادی صنعت پرورش دام اظهار داشت: بازرسان دامپزشکی موضوع عدم کشتار دام های مورد نظر را در کشتارگاه به دقت رصد نموده و در این رابطه، طی هفته گذشته۲ محموله شامل  ۲۰۰ راس گوسفند که حدود ۱۰۰ راس آنها  دام آبستن بودند و از مناطق غرب کشور به مقصد کشتارگاه دام  ساوجبلاغ شهرستان منتقل شده بودند، توقیف و متخلفان  اعمال قانون شدند.

وی اظهار داشت: همواره انرژی، زمان و هزینه‌های زیادی صرف بقا و استمرار حیات دام های مولد به عنوان سرمنشاء زنجیره تولید گوشت و فرآورده های خام دامی می گردد از این رو حذف غیرعلمی و نامتعارف آنها خسارات بسیار سنگینی بر صنعت مربوطه وارد نموده و زمینه ساز اختلال در تولید مایحتاج مورد نیاز معیشت مردم خواهد شد.

وی افزود: این موضوع علاوه بر تبعات اقتصادی و اجتماعی، موجب تهدید حفظ نژادهای اصیل و ایجاد وابستگی به خارج از کشور را فراهم خواهد کرد.

رییس دامپزشکی ساوجبلاغ گفت: مشکلات کنونی در خصوص تامین خوراک دام سبب شده تا عده ای فرصت طلب با سوء استفاده از شرایط موجود، دامداران را در مسیر حذف دامهای مولد سوق دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار