مدیرکل بهزیستی البرز گفت: شرایطی که در کشور افغانستان به وجود آمده وضعیت تکدی گری را تشدید می کند؛ افرادی که به صورت قانونی و غیرقانونی به کشور می آیند جمعیت این قشر را بیشتر می کنند و شرایط افغانستان امکان رد مرز را به حداقل رسانده است.
کد خبر: ۱۰۰۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳ 02 November 2021

درآمد یک متکدی بیشتر از کارمند دولتی/ مشکلات به وجود آمده در افغانستان وضعیت تکدی گری را تشدید می کند!

به گزارش «تابناک البرز» اسدالله حیدری گفت: بحث کودکان کار و متکدیان دو موضوع جداگانه از هم هستند که گاهی باهم به تداخل می رسند که در همه جوامع نیز وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی البرز افزود: جلسات ساماندهی متکدیان مرتب برگزار و جمع آوری متکدیان به صورت منظم از سوی شهرداری و نیروی انتظامی با مجوز دادستانی انجام می شود.

او با اشاره به این که طی یک ماه گذشته پانزده نفر از متکدیان جامعه هدف بهزیستی تحویل ما داده شده اند، افزود:  اتباع متکدی غیرمجاز بار اول پس از جمع آوری تعهد می دهند و درصورت تکرار تکدی گری، رد مرز می شوند.

حیدری گفت: متکدیانی که هیچ گونه مدرک قانونی ندارند جمعیت قابل توجه و رو به افزایشی دارند که این افراد در اولین مورد جمع آوری، رد مرز می شوند.

او افزود: درآمد یک متکدی به مراتب بیشتر از یک کارمند دولتی و کارگر است کمک شهروندان به این قشر نوعی پاداش برای آنان محسوب می شود بنابراین باید به سمت فرهنگسازی درخصوص کمک نکردن به متکدیان پیش برویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار