سند تک برگی برای 103 هزار هکتار اراضی ملی خراسان جنوبی صادر شد

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: سند تک برگی برای حدود 103 هزار هزار هکتار از اراضی ملی استان، به منظور پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرف، طی 6 ماه گذشته در سال جاری صادر شد.و سطحی حدود 700 هزار هکتار دیگر با هماهنگی مشاوران کاداستر مراحل نهایی آن در حال انجام است.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ 01 November 2021



حمید باقرپور افزود: اجرای قانون کاداستر و سنددارشدن اراضی بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه های دولتی را رفع می‌کند.
وی اضافه کرد: این مقدار از اراضی ملی به‌صورت امانی و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام شد و سند مالکیت تک برگی این اراضی صادر شد.
وی افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به روز رسانی اطلاعات نقشه ها و ورود به سامانه ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد.
باقرپور افزود: 6 ماه ابتدای امسال برای 103 هزار هکتار از اراضی ملی استان، 16 فقره سند مالکیت تک برگی اخذ شد و با توجه به هدف گذاری تثبیت مالکیت اراضی ملی استان، باقیمانده اراضی در حال پیگیری است.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری، اجرای طرح حدنگاری اراضی ملی است که تهیه و تکمیل این طرح نیازمند نیروی انسانی متخصص در امر نقشه برداری و کاداستر است.
وی خاطرنشان کرد: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار