هشدار:
فردین حکیمی گفت: متاسفانه نگهداری از گونه های وحشی توسط برخی افراد سودجو به یک تجارت غیر قانونی تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 21 October 2021
به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز درباره نگهداری گونه ها توسط شهروندان، گفت: گونه هایی که برخی از مردم آن را در منازل خود نگه می دارند بعضا اهلی بوده و شامل سگ، گربه و خروس است. 
فردین حکیمی افزود: متاسفانه برخی از گونه های حیات وحش که باید به صورت طبیعی در زیستگاه های اصلی خود باشند توسط مردم نگهداری می شوند که آنها بومی یا غیر بومی ایران هستند و ما علیه افراد برای گونه های بومی اعلام جرم می کنیم.
وی اظهار داشت: پس از اعلام جرم و اعمال محکومیت گونه رها سازی می شود اما برخی از گونه های وحشی بومی ایران نیستند و بر اساس قانون کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌ های وحشی ما متهد شده ایم که با وارد شدن گونه وحشی از کشور دیگری به ایران برخورد کنیم.
حکیمی با اشاره به اینکه در برخی موارد گونه وحشی به کشور مبدا بازگردانده می شود، تصریح کرد: گونه های زینتی اعم از فنچ مشمول قانون مذکور نیستند و توسط مردم در قفس نگهداری می شوند، البته نگهداری حیات وحش تهدید بیماری زایی بودن را به دنبال دارد.
وی گفت: نگهداری گونه های وحشی در منازل می تواند عامل انتشار بیماری باشد اما متاسفانه نگهداری آنها در اسارت در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است، این فرهنگ به شدت غلط بوده و می تواند جمعیت گونه ها را تحت تاثیر قرار دهد.
حکیمی افزود: اگر قرار باشد همه به فکر گرفتن گونه های وحشی از طبیعت باشند دیگر چیزی از آنها باقی نمی ماند و همه گونه ها را باید در قفس ببینیم. فکر نمی کنم متخلفی باشد و نداند که نگهداری گونه ها خلاف است.
وی اظهار داشت: با نگهداری گونه های وحشی و پرنده های شکاری به شدت برخورد می کنیم چرا که اطلاع رسانی ها انجام شده و کسی نمی تواند اعلام کند از این موضوع بی اطلاع است، جرم نگهداری گونه ها بر حسب شاخص بودن آنها متفاوت است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در خاتمه گفت: متاسفانه نگهداری از گونه های وحشی توسط برخی افراد سودجو به یک تجارت غیر قانونی تبدیل شده است و عده ای حیوانات را از طبیعت اصلی زنده گیری و خرید و فروش می کنند، عده ای هم علاقه مند به خرید گونه ها هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار