مسوول مدیریت بحران فرمانداری فردیس با اشاره به جمعیت زیاد و ضرورت تامین نیازهای امدادی این شهرستان گفت: امکانات هلال احمر فردیس برای پاسخگویی به نیازهای این منطقه کافی نیست.
کد خبر: ۱۰۰۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷ 20 October 2021

به گزارش «تابناک البرز» سامان ولی نوری گفت: هلال احمر در پاسخ فوری به وقوع شرایط بحران پیشگام بوده و در بیشتر بحرانها حتی فراتر از وظایف ذاتی خود عمل کرده و همیشه حضوری فعال در صحنه های مدیریت بحران دارد.

وی افزود: با وجود اقدامات قابل توجهی که این مجموعه انجام داده و تلاشهای شایسته تقدیر از جمله افزایش خانه های هلال شهرستان از هشت واحد به ۱۲ واحد و تقویت ذخائر اقلام اضطراری و ماشین آلات لجستیکی اما متاسفانه هلال احمر شهرستان فردیس با شاخص  مطلوب فاصله  دارد.

وی اظهار داشت: از جمله مشکلات هلال احمر فردیس  موقعیت ساختمان اصلی این  جمعیت است که حتی ورود و خروج به داخل آن مشکل است و انتظار می رود پلیس راهور و شهرداری فردیس نسبت به جابجایی و ساماندهی ایستگاه تاکسی  در ورودی ساختمان هلال احمر اقدام کند.

ولی نوری گفت: موضوع مهم دیگر اقلام مورد نیاز برای پاسخ سریع به بحران است که در این زمینه هم نیروی انسانی کافی وجود ندارد و هم تجهیزات آنها محدود است که امید می رود با تدابیر مدیران این نقیصه برطرف شود.

وی امکانات انبار نگهداری  اقلام امدادی شهرستان را چشمگیر اما ناکافی دانست و گفت : بر اساس استانداردها باید برای یک درصد جمعیت شهر ذخیره سازی اقلام امدادی انجام گیرد که فردیس با این استاندارد فاصله دارد.

وی مسیر دسترسی به انبار را که در مواقع وقوع بحران باید با اتلاف کمترین زمان ممکن سرویس دهی کند بسیار نامناسب برشمرد و گفت :متاسفانه جاده منتهی به انبار ذخیره اقلام امدادی خاکی و پر از چاله و بی کیفیت است که انتظار می رود شهرداری مسیر کوتاهتر و آسفالته ای را برای دسترسی به این انبار احداث کنند.

مسوول مدیریت بحران فرمانداری فردیس گفت : جا دارد مدیران مربوطه و دستگاههای ذی مدخل بحران را نه به عنوان رویدادی احتمالی بلکه به عنوان واقعیتی گریز ناپذیر قلمداد و بر این اساس برنامه ریزی کنند.

وی تاکید کرد که این باور باید نهادینه شود که تخصیص اعتبار به امور مدیریت بحران و تجهیز انبارهای امدادی نه هزینه بلکه سرمایه گذاری مبتنی بر آینده نگری ، مسئولیت پذیری و دور اندیشی است که فوائد و بهره آن خیلی زود به جامعه باز خواهد گشت.

ولی نوری  در هفته کاهش آثار بلایای طبیعی از جمعیت هلال احمر شهرستان فردیس و انبارهای دپوی اقلام امدادی این شعبه توسط مسئول مدیریت بحران فرمانداری فردیس بازدید به عمل آمد.

شهرستان فردیس با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت درجنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار