عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: اگر قوانین در حوزه انتخابات اصلاح می شود مبتنی بر سیاست های کلی مقام معظم رهبری صورت گیرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 19 October 2021

اصلاح قوانین انتخابات در راستای سیاست های کلی انتخابات باشد

به گزارش «تابناک البرز» علی حدادی با اشاره به سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات، گفت: سیاست های کلی و ابلاغی مقام معظم رهبری یکی از محوری ترین و اصلی ترین کار کمیسیون امور داخلی کشور است و اگر قوانین در حوزه انتخابات اصلاح می شود مبتنی بر سیاست های کلی ایشان صورت می گیرد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس تاکید کرد: تاکنون قانون انتخابات شوراها، انتخابات مجلس شورای اسلامی که هم اکنون در دستور کار کمیسیون قرار دارد و انتخابات ریاست جمهوری با توجه به سیاست های ابلاغی پیش رفته است.

وی با بیان اینکه دولت باید لایحه ای جامع در زمینه انتخابات ارائه کند، گفت: نمایندگان منتظرند که دولت لایحه ای در زمینه انتخابات ارسال کند اما تا کنون ارسال نشده، در نشستی که در وزارت کشور داشتیم بر لزوم ارسال این لایحه تاکید شده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: کمیسیون امور داخلی کشور بر اساس وظیفه خود به موضوع انتخابات ورود کرده است و در راستای اصلاح قوانین انتخابات با دستگاه های ذی ربط از جمه دیوان عدالت اداری نشست هایی برگزار کرده ایم.

حدادی بیان کرد: اصلاح قانون انتخابات شوراها از مواردی است که قطعا در کمیسیون دنبال می شود هم مباحث مرتبط با زمان برگزاری انتخابات و هم در خصوص نظارت بر عملکرد آنها در طول چهارسال فعالیت آنها باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: اصلاح قانون انتخابات مجلس نیز در دستور کار قرار دارد، تلاش می کنیم تا پایان سال به جمع بندی برسیم و اصلاحات را برای تصویب نهایی به صحن ارسال کنیم، امسال زمان مناسبی برای اصلاح در قوانین انتخابات مجلس است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: تمام اصلاحاتی که بر قوانین انتخابات انجام می شود مبتنی بر سیاست های کلی انتخابات و در راستای مطالبه و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار