رییس اداره حفاظت محیط زیست طالقان گفت: ۲۲ راس کل و بز تا کنون در اثر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش طالقان تلف شده اند.
کد خبر: ۱۰۰۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ 19 October 2021

به گزارش «تابناک البرز» فلاح نژاد گفت: متاسفانه در مدت ۲ هفته اخیر، محیط بانان منطقه شکار ممنوع طالقان در حین گشت و کنترل و سرکشی زیستگاه‌های حیات وحش، ۲۲ راس لاشه مربوط به گونه کل و بز  که بر اثر شیوع مجدد بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک تلف شده اند را کشف کردند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست طالقان در ادامه در مورد اقدامات پیشگیرانه و کنترل‌کننده صورت گرفته و برای مقابله با این بیماری افزود: هم‌اکنون با همکاری مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی در حال خروج دام از منطقه هستیم و اداره دامپزشکی شهرستان نیز واکسیناسیون تکمیلی دام‌های منطقه را در الویت قرار داده است.
فلاح نژاد گفت: محیط بانان در منطقه در حال شناسایی مناطق آلوده، سوزاندن لاشه‌ها و امحای بهداشتی آن‌ها و همچنین ضد عفونی کردن آبشخور‌ها هستند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست طالقان با اشاره به اینکه طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی و خاصیت واگیری بالایی دارد، افزود: خوشبختانه این بیماری بین انسان و حیوانات مشترک نیست و قابل انتقال به انسال نمی‌باشد و فقط مختص نشخوار کنندگان کوچک می‌باشد و جای هیچگونه نگرانی نیست.
فلاح نژاد در پایان با اشاره به اینکه حیات وحش جزء سرمایه‌های ملی کشور است و حفاظت از آن ضروری است، گفت: از تمامی دستگاه‌های مسئول درخواست داریم در جهت مهار و کنترل بیماری با محیط زیست همکاری کنند و از هیئت‌های ورزشی و کوهنوردی ، دوستداران محیط زیست و حیات وحش و همچنین جوامع محلی تقاضا می‌شود به جهت جلوگیری از جابجایی حیات وحش و گسترش بیماری، بدون هماهنگی با اداره محیط زیست طالقان از ورود به منطقه آلوده خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار