معاون وزیر ورزش همچنین در حاشیه این مراسم طی سخنانی با اشاره به استعفای دسته‌ جمعی در فدراسیون اسکی نیز گفت: هرگز معتقد نیستیم که استعفای مدیران می‌تواند مشکلات را برطرف کند و چنین رویکردهایی را نمی‌پسندیم.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 24 September 2015
سومین فستیوال ملی فوتبال پایه در رده‌ سنی زیر 12 سال به میزبانی استان البرز برگزار شد.
در این مراسم که امروز در اردوگاه ایثار برگزار شد،‌ مسئولانی چون نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان، رضا گل‌محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان، محمد محمودی رئیس هیئت فوتبال استان البرز، حسین عبدی از پیشسکوتان فوتبال و سخنگوی باشگاه پرسپولیس، مهرزاد حمیدی معاون وزیر آموزش و پرورش، مهدی محمدنبی دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال و اعضای فدراسیون فوتبال حضور داشتند.
براساس برنامه اعلام شده 450 نوآموز فوتبال در قالب 30 تیم از استان‌های مختلف در این فستیوال حضور دارند.
بیش از 30 مربی و استعدادیاب فوتبال که در حوزه رده سنی زیر 12 سال فعالیت می‌کنند، از دیگر حاضران در این فستیوال بودند.
در بخشی از این مراسم دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که نوجوانان فوتبالیست باید به آن توجه داشته باشند، تحصیل است.
علیرضا اسدی افزود:‌ نباید بین درس و ورزش یکی را به عنوان اولویت اصلی انتخاب کرد، بلکه باید با برنامه‌ریزی مناسب این دو مهم را با پشتکار جدی به سرانجام رساند.
وی با اشاره به روحیه بزرگان فوتبال ایران به ویژه مرحوم پرویز دهداری مربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: مرحوم دهداری که به مربی اخلاق در بین بازیکنان فوتبال شهرت دارد،‌ همواره به شاگردان خود توصیه می‌کرد که درس را جدی گرفته و در کنار رعایت اصول و اخلاق پهلوانی و جوانمردی یک بازیکن فوتبال تحصیلکرده باشند.
اسدی افزود: از نظر مرحوم دهداری بهترین فوتبالیست کسی بود که از نظر فنی، تحصیلی و اخلاقی در اوج باشد.
دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: بنابراین فوتبالیست‌های نوجوان باید توجه داشته باشند که پرداختن به مسائل فنی، بدون توجه به اخلاق و درس مهم نیست و باید هر سه این موارد مهم را با هم در اولویت قرار دهند.
اسدی تاکید کرد: امروز یکی از معضلات اصلی فوتبال ایران کم‌سوادی بازیکنان بوده و این موضوع بر مسائل فنی نیز اثر منفی گذاشته است، لذا باید بازیکنانی مانند علی دایی که در تحصیل و در فوتبال سرآمد است را افزایش دهیم و تحقق این مهم به تلاش نوآموزان فوتبال بستگی دارد.
همچنین در بخش دیگری از این مراسم نصر الله سجادی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان طی سخنانی اظهار داشت: فوتبال ایران امروز در آسیا به عنوان یکی از قدرت‌های اصلی به شمار می‌آید،‌ اما ما نباید به همین حد اکتفا کنیم و جایگاه فوتبال ایران باید فراتر فوتبال آسیا باشد.
وی افزود: برای تحقق این مهم وزارت ورزش با همکاری فدراسیون فوتبال، ‌برنامه‌ای ویژه‌ای با هدف شناسایی استعدادها و نخبگان‌ در رده‌های سنی پایه به ویژه زیر 12 تدوین و اجرای آن آغاز شده است.
این مسئول گفت: تحقق اهداف پیش‌بینی شده در این برنامه، تاثیرات بسیاری در رشد فوتبال ایران و رسیدن به جایگاه اصلی خواهد داشت.
سجادی تصریح کرد: کشورهایی که امروز به عنوان قدرت‌های فوتبال جهان مطرح هستند،‌ از سال‌ها قبل سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر سنین پایه و استعدادیابی داشته‌اند.
وی گفت: البته ما استعدادیابی را محدود به فوتبال نکرده و امروز در اکثر رشته‌های ورزشی یکی از اولویت‌های اصلی پرداختن به موضوع استعدادیابی است.
معاون وزیر ورزش تاکید کرد: استعدادیابی که در این دوره انجام شده، به طور قطع یکی از اقدامات مهم وزارت ورزش خواهد بود که در تاریخ ماندگان می‌شود.
سجادی گفت: به طور قطع از فدراسیون‌هایی که در حوزه استعدادیابی تلاش می‌کنند، حمایت ویژه خواهد شد.
وی اعلام کرد: در همین راستا در دهه دوم مهر ماه نمایشگاهی با موضوع دستاوردهای استعدادیابی فدراسیون‌های مختلف ورزشی برگزار خواهد شد.
معاون وزیر ورزش همچنین در حاشیه این مراسم طی سخنانی با اشاره به استعفای دسته‌ جمعی در فدراسیون اسکی نیز گفت: هرگز معتقد نیستیم که استعفای مدیران می‌تواند مشکلات را برطرف کند و چنین رویکردهایی را نمی‌پسندیم.معاون وزیر ورزش همچنین در حاشیه این مراسم طی سخنانی با اشاره به استعفای دسته‌ جمعی در فدراسیون اسکی نیز گفت: هرگز معتقد نیستیم که استعفای مدیران می‌تواند مشکلات را برطرف کند و چنین رویکردهایی را نمی‌پسندیم.
سجادی تاکید کرد: زمانی که می‌شود با تلاش و گفت‌وگو و برگزاری نشست‌های تخصصی مشکلات را برطرف کرد، استعفا دردی را دوا نمی‌کند.
وی همچنین در مورد مسائل مطرح شده در فدراسیون دو و میدانی نیز گفت: در این فدراسیون کارها طبق روال در حال انجام است و به زودی با تعیین هیئت رئیسه جدید، فعالیت خود را با جدیت بیشتری انجام خواهد داد.
سجادی همچنین به نتایج ضعیف تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات جام جهانی 2015 اشاره کرد و گفت: به زودی جلسه‌ای با حضور کادرفنی تیم ملی والیبال برگزار کرده و به طور قطع مشکلات این تیم برطرف می‌شود تا بتوانیم یکی از تیم‌های حاضر در المپیک باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار