مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان البرز اعلام کرد که املاک روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر البرز سند مالکیت ثبتی دریافت می کنند.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ 13 October 2021

به گزارش «تابناک البرز» شهریار کناریوند در نشست بررسی تعیین و تکلیف املاک و اراضی قولنامه ای شهرستان فردیس در سالن اجتماعات فرمانداری فردیس برگزارشد، گفت: اراضی روستای فرخ آبادزیبادشت شهرستان  فردیس از جمله املاکی هستند که سند مالکیت دریافت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: در شهرها هم طبق قانون املاک قولنامه ای می توانند از طریق قانون تعیین تکلیف ثبت نام کنند و اداره ثبت مکلف به صدور اسناد مالکیت برای آنها طبق قانون است.

کناریوند با اشاره به اینکه هیچ مساله ای در خصوص صدور اسناد مالکیت وجود ندارد ،گفت: ساکنان مناطق مختلف استان اگر برای نقشه برداری مشکلی پیش آمد به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اعلام کنند.

رییس دادگستری شهرستان فردیس گفت: در نظام حقوقی کشور یک معضلی به نام انتقال مالکیت اسناد عادی وجود دارد که قدمت آن ۱۰۰ ساله است.

یوسف رزقی افزود:  بالای ۳۰ الی ۴۰ درصد دعاوی دادگستری مربوط به اموال غیر منقول است؛ پس خیلی مهم است با اینکه قانونگذار در تصویب قوانین از جمله قانون ثبت سعی کرده این معضل را حل کند ولی نتوانسته است.

رییس دادگستری شهرستان فردیس گفت: مالک کسی است که ملک به نام او ثبت شده باشد یا بعد از انتقال به نام او در دفتر املاک ثبت شده باشد یا اینکه قانونا به وی ارث رسیده باشد دولت آنها را مالک می شناسد.

رزقی افزود: در دادگستری درگیر اسناد عادی هستیم و اگر همه املاک به ثبت برسد و وضعیت اموال غیرمنقول ساماندهی پیدا کند و همه سنددار شوند ۴۰ درصددعاوی در دادگستری کاهش می یابد.

وی بیان داشت: شهرداری های فردیس و مشکین دشت دقت کنند نسبت به تثبیت و تسریع اموال غیر منقول شهرداری حساس و پیگیر باشند و در حفظ و حراست اموال غیر منقول جدی باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار