سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز اعلام کرد که با توجه به وارونگی هوا وافزایش آلاینده ها ، طرح مقابله با خودروهای دودزا در این استان تشدید شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ 11 October 2021

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ حمد لله رحمتی پور اظهار داشت که براین اساس  ورود خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی به معابر درون شهری به دلیل افزایش آلایندگی در استان البرز ممنوع است.

وی از مردم خواست تا حدامکان از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند و از خروج غیرضروری از منازل و فعالیت های طولانی یا سنگین اجتناب ورزند.

رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال  باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.
وی افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

مدیر کل هواشناسی البرز نیز پیش تر اعلام کرد که طی چند روز آینده کاهش کیفیت هوا و افزایش آلاینده‌ها برای استان پیش‌بینی می‌شود.

آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیشیابی حاکی از جوی پایدار همراه با روند افزایش آلاینده‌ها در  استان خواهد بود.

این مسوول وضعیت هوای امروز دوشنبه استان را صاف، غبارمحلی، روند افزایش آلاینده‌ها، بعضی ساعات ناسالم برای گروه‌های حساس،‌ دمای کمینه و بیشینه هوا بین هفت تا ۲۱ درجه بالای صفر و سرعت وزش باد را ۲۴ کیلومتر در ساعت اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار